Det blev en jättetrevlig eftermiddag på Barkryds Hembygdsgård.
Det regnade när skulle göra iordning så vi bestämde oss för att vara inne i Lantbruksmuseet. Givetvis så regnade det inte mer den dagen utan var jättehärligt utomhus. Men, hade vi satt upp ute i trädgården så hade det säkert regnat av och till. Man vet ju aldrig.
Det var 55 st som betalade för tårta och 40 som gick tipspromenaden. Alla åt inte tårta så det kanske var runt 60-65 pers totalt. Kul att det kommer folk när det är Öppet Hus på Hembygdsgården.
Underhöll gjorde superduktiga Remainder. De sjunger otroligt bra och fick till ett rejält sväng. Det var mycket Johnny Cash, Creedens Clearwater Revival men också lite svenskt. Det var mest gamlingar där men det var bra allsång flera gånger. Det var ju trots allt musik som varit populär när de var yngre. Mest sjöngs det dock i Han har Öppnat Pärleporten. Jag diggade loss vid serveringsbordet längts ner i lokalen. Sjöng och dansade med för fullt.
Det åts tårta i massor. Alla fyra långpannestora tårtorna gick åt. Samuel hade skurit upp sina tårtor innan han garnerade dem. I jättebitar! Jag blev nästan illamående när jag såg dem. De var tre våningar höga och kanske 12x8 cm stora. Men de gick alla åt och det var till och med en som inte tyckte att de var stora alls. Ett par orkade dock inte äta upp dem utan tog med hem.
En klart lyckad eftermiddag.
Avdelning skryt: Jag fick så mycket beröm av de övriga i min grupp att jag hade bra ordning på allt och att de alltid ville jobba med mig. Tackar! Säger bara, jag är så otroligt van att hålla i sådan är tillställningar. Gjort det hur många gånger som helst genom åren och efter att ha hjälpt till och haft ansvar för jullunchen med runt 100 pers och full julbuffé i församlingshemmet i långt över tjugo år, så är en sådan här liten tillställning en baggis.
 

Kommentera

Publiceras ej