Jag har en idé till nästa broderi men jag kan inte få ut det.
Det skvalpar runt i huvudet utan att jag får en helt klar bild. Jag vet vad jag vill göra men inte hur.
I mitt sökande efter någon som broderar som jag, har jag hittat broderier där de använder långa garntrådar som hår. Ibland löst hår och ibland i flätor. Tycker de ser härliga ut och vill göra något åt det hållet.
 
Men jag får ingen helt klar bild hur jag ska llösa det hela. Inspriationen kommer också från Elsa Beskows bild på Närckrosdrottningen. Men jag kan inte använda den rakt av. Jag vill ha ett helt ansikte med svallande hår. Men hur?
Ska jag sy ett ansikte med en stor näckros på huvudet? Hur stort ska det vara? Hur ska ansiktet se ut? Vilken väv ska jag använda? 
Frågorna är många och svaren få.
 

Kommentera

Publiceras ej