(null)
Idag tog värdparet med mig upp till Tamborine Nationalpark för en vandring i dess regnskog. 
Jag är helt tagen! Vilken fantastisk vandring det blev. 
Otroligt höga träd tronade över skogen. Temperaturen var helt perfekt. Sval men varm och mycket klar. 
(null)
Jag hade fullt upp med att titta var jag satte fötterna. Det var mycket slingrande rötter och stenar. Så med jämna mellanrum fick jag stanna och titta upp mot trädtopparna. 
Det var helt sanslöst vackert!
(null)
Vi stannade till vid ett vackert vattenfall. Solen strålade ner genom taket av löv på ett magiskt vis. 
Så magiskt. 
(null)
Vandringsleden började uppe för att till slut komma ner till ån som slingrade sig genom dalgången. 
Vid ett par tillfällen fick vi korsa den på betongbroar. 
Jag fotograferade och fotograferade. Allt var så sanslöst vackert. 
(null)
Värdinnan hjälpte mig om och om igen att ta kort. 
Det var inte helt smidigt att gå på leden men jag nästan svävade, nja, fram. 
Bubblade nästan över av lycka. 
(null)
Vid ett tillfälle var man tvungen att korsa ån utan någon bro. 
Det var inte smidigt för någon så stel människa som jag. Ett kylskåp är mer rörligt. 
Jag fick mycket hjälp av värdinnan och vid en stor sten fick ytterligare en person hjälpa mig. 
Det var både pinsamt, jättejobbigt och otroligt  roligt. 
Efter många om och men kom jag till slut över utan några större palaver. 
Roligt men väldigt kämpigt. 
(null)
Sista biten bilen kämpig för både mig, jag är sanslöst ur form, och värden. Han kämpar med högt blodtryck. 
Vi skulle upp för många ojämna trappsteg och vi fick vila vid ett par tillfällen. 
Men till slut var vid uppe vid bilen. 
Trötta men otroligt nöjda. 
Jag tackade och tackade och så tackade jag lite till för att de tagit med mig hit. 
En av höjdpunkterna på den underbara resa. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej