(null)
Så har sista morgonen kommit på mitt äventyr till Australien. 
Det är både skönt och ledsamt. Det har varit en fantastisk resa. Men nu vill jag hem. 
Jag började med att äta frukost på en närliggande restaurang. En jättegullig ung kinesiska serverade mig. Lite blyg och hade svårt med språket men hon ville så gärna prata. 
(null)
Det blev en mycket god hamburgare, fast med ägg, bacon och hash browns, råstekt potatis. 
Sedan gick jag tillbaka till hotellet och packade allt väl en sista gång. 
Kunde sedan inte låta bli att åka ner till hamnen för att ta ett sista farväl av operahuset. 
Fortfarande helt tagen av att jag fått se det i verkliga livet. 
(null)
Därifrån tog jag tåget till flygplatsen. Kostar lika mycket som lokaltrafiken. 
Väl på flygplatsen gick det rätt så fort. På 53 minuter hade jag checkat in och tagit mig igenom säkerhetskontrollen. Fick som vanligt visa min sax. Men varför bryr de sig aldrig om nagelfilen? Den är längre än vad min trubbiga sax är!
(null)
Velade med om jag skulle checka in väskan eller inte. Den kan gå som handbagage. 
Checkade in den till slut. Rätt skönt att slippa släpa på den hela resan. Även om det hade betytt att jag inte behöver vänta på att den ska komma på rullbandet och oroa mig över att den inte kommit med. 
Den vägde 10,6 kg. Fick väga 30 kg. 
Min ryggsäck vägdes också men hon sa inget om att den vägde 9,7 kg. I reglerna står det att handbagaget får väga 8 kg. 
(null)
Nu sitter jag här och väntar på att min 36 timmar långa flygresa ska börja. 
Den första delen till Kuala Lumpur sitter jag i mitten. Resan är åtta timmar. Mellan Kuala och Istanbul, den längsta biten, 10 timmar, sitter jag tack o lov vid gången. 
Likaså sista biten till Stockholm. 
Har tre timmar i Kuala Lumpur och mastiga tio i Istanbul. 
Bara att hoppas att det inte blir något strul på vägen. 
Kul notering. På skärmen med alla avgångar, där det står när de avgår, om boardingen är igång, står det efter mitt flyg att jag ska relaxa! 
(null)

Kommentera

Publiceras ej