(null)
I helgen har det varit Comic-Con i South Banks. Dvs folk klär sig som sina favorittecknade figurer eller filmkaraktärer. 
De träffas, får ibland träffa diverse kändisar, tävlingar och jag vet inte allt. 
(null)
Jag betalade inget inträde utan nöjde mig med att titta på utklädda utanför conventet. 
Det var roligt nog det!
En del har lagt ner sanslöst mycket tid och pengar för att få till den perfekta looken. 
Jag kan bara beundra hur de lyckats. 
(null)
Ok, en del ser väl lite halvdana ut och en del tycker jag synd om. Men alla har inte samma förutsättningar och skicklighet att sy en kostym. 
(null)
Jag pratar med en del, ett par tyckte att jag skulle satsa på att klä ut mig. Man blir aldrig för gammal. Hennes mamma höll också på med cosplay, som det kallas. 
(null)
Men mest gick jag bara och fotograferade folk. Ingen blir sur och många blir jätteglada när jag fotograferar dem. 
Till slut kände jag mig nöjd och gick ut i solskenet och satte mig i hörnet på en stor gräsmatta. Där även många utklädda hade hittat. 
Bland annat en skock furries 
(null)
Furries är människor som klär ut dig till kattdjur och hundar. 
Här hade de bara huvudet , tassar och svans men många har hel päls på sig. 
Jag satt en stund på min plats och bloggade. När jag sedan gick en kvart eller så senare låg de i en så kallad furpile, dvs de rullar runt i en hög och gnider sig mot varandra. Ser lite lagom galet ut. 
Men det lät som om de hade roligt i alla fall. Mycket skratt. 
(null)
När jag gick på toa så började städerskan prata med mig. 
"Jag såg att du tog kort tillsammans med några flickor i kostym."
För övrigt inte första gången en städerska på toan har börjat prata med mig. 
Jag svarade att personen med det långa gröna håret var definitivt inte en tjej. 
Personen må ha talat med rätt så feminin röst men det var definitivt en grabb. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej