(null)
Ibland blir det inte bara fel, utan helfel!!!
Var inte helt uppmärksam när jag skulle ta tåget över till South Banks från Roma Street Station. 
Det är bara en resa över Brisbane River. 
Ja, det är det om man kliver på rätt tåg!
Det gjorde inte jag och hamnade långt från dit jag skulle. 

De håller på med spårarbeten, vilket gjorde att tåget tog en annan väg till Moorooka. Så allt var inte helt mitt fel. Det håller jag stenhårt på i alla fall!!!

När jag klev på tåget frågade en kvinna mig om tåget gick till en station, vars namn jag inte kommer ihåg. Så hon frågade tågvärden ute på perrongen istället. 

Sedan åkte tåget iväg och nästan direkt upplyste konduktören oss om att nästa stopp var Moorooka. 
Var ligger det? Nu var det min tur att fråga den glada kvinnan. 
Det visade sig att tåget skulle stanna en bra bit söder om Brisbane och det var bara att åka med och se glad ut. Jag hade ingen tid att passa i alla fall. 

Kvinnan var från Bali och gift med en australiensare. Som alla hör var hon mycket trevlig och ringde sin man och bad om hjälp för att jag skulle komma till South Banks. 
Efter att han kollat upp det så ringde han tillbaka med tips. 
Väl i Moorooka skulle jag ta bussen till Boogo Road Station. 
Fick fråga om mer hjälp vid hållplatsen vid vägkanten utanför stationen. Där satt en tågvärd eller bussvärd och hjälpte till. Kändes lite udda då hållplatsen bara var en stolpe med litet tak över. 
När jag kom till Booga Road så dök tåget upp direkt. Fick mer hjälp för att hitta rätt perrong. 
Efter många om och men kom jag till slut dit jag skulle. Efter nästan en timma!
Tack o lov kostade resan runt halva södra Brisbane bara 50 cent. Det är billigt att åka buss och tåg här. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej