(null)
Längs med en gata i Tamborine Mountain finns det fullt med små mysiga butiker. 
Gatan kallas Gallery Valley och går mellan två rondeller. 
Här finns mycket new age-stuk på butikerna, som säljer kristaller och erbjuder ljudterapi. 
Jag går bara in i några få. 
(null)
De är inte helt billiga men jag hittar några roliga i glas som är på rea och så blir det ytterligare ett par i julbutiken. 
På ett ställe finns en grind med varningsskyltar, man får inte röra grinden, och kamerabevakning. 
Men jag kan inte låta bli att ta ett kort genom grinden utan att röra den. 
Då hörs en kvinnoröst som säger något ur en högtalare. 
Jag uppfattade inte vad hon sa men skyndar därifrån. 
Undrar vad hemlighetsmakeriet var för. Allt som jag kunde se var en lång allé. Syntes inga byggnader eller annat. Ej heller några skyltar om vad som låg bortom allén. 
(null)
Vi tittade in i en flaskbutik, det är så de kallar butiker som säljer alkohol. 
De sålde sin egna drycker. Vilket var allt från likörer till whisky. 
Det mesta förpackat i otroligt utsmyckade och i mitt tycke fula flaskor. 
Här fanns whisky blandar med kaffe. Är inte det som att bli full och nykter på samma gång?
Gick att provsmaka på utbudet men vi vandrade vidare utan att ha provat något. 
(null)
Vi avslutade vå shoppingrunda på  ett ställe med restaurang, vintillverkning och ostbutik. 
Vi köpe ostbricka för kvällen och drack vin/ll/cola medans vi väntade. 
När brickan var klar och vi skulle gå så började ett band spela och folk började dansa.  (null)
Glömde skriva. 
Det blev lite fotografering i den bortre rondellen. Givetvis! Är man tokig så är man!
Här hade de planterat ett fikonträd som nu var jättestort. 
Stackars värdinnan fick ta massor av kort innan jag var nöjd. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej