(null)
Systerdotter följer en kvinna på instagram som säljer cookies i Brisbane. 
Så hon undrade om jag kunde köpa med några hem. 
Råkade gå förbi den i söndags men då var den inte öppen. Plus att det var för tidigt att köpa kakorna. 
Tänkte gå tillbaka på måndag som är min sista dag här. 
(null)
När jag vandrade genom den botaniska trädgården så kom jag helt plötsligt på att jag måste kolla deras öppettider. De stänger väldigt tidigt här i Brisbane. 
Tur jag kom på det!
De har inte öppet alls på måndagar!
De stängde klockan fem under fredagen och klockan var strax innan fyra. 
Så jag pinnade bort mot caféet som låg ca halvtimmen bort till fots. 
(null)
Hade det gått att gå längs med floden hela vägen så hade jag varit där på en kvart. 
Men nu måste man gå en loop åt fel håll för att ta sig över en stor väg som ligger parallellt med den lilla gatan caféet ligger på. 
När man har femtio meter kvar får man göra ytterligare en omväg åt fel håll för att kunna korsa gatan. Till sist smiter jag över gatan långt övergångsstället, som ligger allt för långt bort. 
Till slut är jag framme. 
(null)
Tyckte till systerdotter att kakorna kommer att bli mosade när jag trycker ner dem i resväskan men de var förpackade i en rejäl burk. 
Får jag bara plats med så kommer de vara hela när jag kommer hem. 
Hoppas de smakar bra. 
Caféet eller konditoriet är väl mer rätt ord, det gick bara att köpa kakor här och inget annat. Hade inte kaffe eller annat drickbart till försäljning. 
Det var mer eller mindre bara ett hål i väggen. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej