Idag har jag haft mindre storstädning av de två rummen som jag fått nya fönster i.
Förr brukade jag möblera om med jämna mellanrum och då blev det rejält städat. Nu har det varit lite si och så med storstädningen då jag inte möblerat om på flera år. Speciellt inne i balsalen där jag bara är när jag vattnar blommorna och hänger tvätt. Det är mer Winstons rum.
Men något som jag upptäckte när jag flyttade på köksbordet var det sanslöst håriga elementet! Där var katthår som kunnat bli en hel tröja, minst. USCH! 
Det behövs något extra för att jag ska göra en rejäl städning. Blir så utmattad. Känner mig som överkokt spagetti efter städningen. Men nu var jag tvungen att göra något rejält.
Dammsög hela lägenheten men tvättade bara golvet i två av rummen. Duschade blommor och dammade lite minnenssaker som jag också fått flytta på.
På måndag kommer snickarna och byter fönster och balkongdörrar på kontoret och i sovrummet. Så det är ingen mening med att storstäda något som kommer att bli stökigt igen om några dagar.
Möblerade om lite bland mina blommor också. Passade på att slänga ut mina två monsteror. Det hade blivit så stora och bökiga att de bara var ivägen. Så ut åkte de med ett huj. Var nästan skönt att få en anledning att äntligen slänga ut dem. Blommor finns att ersätta dem ändå. Det är ingen brist på den varan i min lägenhet om man så säger. Blev också ljusare i balsalens högt uppsatta fönster när inte jättestora blad skymmer det. Det är nog mörkt som det är där inne. Därför jag inte använder det så mycket. Det känns så avskärmat.
Ser inte fram emot måndag då jag ska försöka flytta på min ENROMA euforbiakaktus och de kommer vara i rummen som jag mest är i. Synd att jag inte ska iväg på biobesök på måndag eller tisdag. Nu får jag försöka hitta på något annanstans att vara och stackars katten blir åter instängd på toa.  

Kommentera

Publiceras ej