Så har jag sått mina tagetes.
Nu är det bara att hoppas att de börjar gro.
Förrförra året samlade jag in olika tagetessorter från alla möjliga håll. Sådde dem var för sig. I år har jag blandat alla fröna i en enda härlig röra. Nu ska det bli intressant att se hur många som tar sig.
Det är så otroligt lätt att odla tagetes. Det är bara att spara överblommade blommor från föregående år och sedan plocka ur dem kapslen. Kräver inga odlarkunskaper över huvudtaget. Behöver inte ens köpa odlingslådor. Tre av mina lådor är köpta de andra är sparade lådor som jag fått när jag köpt köttfärs. Det är bara att så dem och sedan vattna dem lite och hoppas på det bästa.
Alla kommer givetvis inte gro men merparten brukar komma upp. Jag har många krukor och balkonglådor att fylla och pappa ska även få en skock men det kommer att räcka utan problem.
Det är härligt med blommor.

Kommentera

Publiceras ej