När jag har varit ute och rest så gör jag alltid ett resekollagebroderi när jag kommer hem.
Ibland vet jag långt innan resan går av stapeln hur jag ska utforma broderiet.
Som när jag firade femtio stater och femtio år på Hawaii 2016. Givetvis blev det en femma och en nolla ihopsatt med bilder från resan i.
Likadant var det förra året när jag firade trettio års resande till USA.
Vad jag det blir för bilder i siffrorna beror helt på vad som hänt under resan och om platser och händelser går att brodera.
Men med resan till Portugal i år kammar jag noll.
Jag är helt tom på idéer. Inget, noll, zip, nada.
Givetvis vill jag ha med att jag var på bröllop och att det var i Portugal men hur jag ska utforma det har inte dykt upp i mitt huvud ännu.
Jag har redan en bild av hur jag ska göra resan till Australien, en resa jag ännu inte bokat!
Men Portugalresan, jag får bara inte till det!
Bussresan till Norge var solklar att det skulle vara utformat som en buss.
När jag bilade runt USA 2001 så blev det givetvis en karta över USA med bilder i de stater jag besökt längs med vägen.
Men jag fattar inte varför jag inte kan få till en bild om Portugal. Hur svårt kan det va?!
Något skulle jag väl kunna klämma fram?
Jag vill givetvis har med en bild av brudparet på broderiet. Men hur?
Jag kan inte, vill inte, sy en stor bild på själva brudparet. Jag vill att de ska vara med och givetvis vara huvudnumret i bilden, blickfånget. Men en mindre bild blir svår att få till detaljerna bra på.
Ha med en karta av Portugal och sedan ha brudbariet i silluett kanske. Men då måste bilden vara extremt bra för att få till en snygg silluett.
De får inte bli som Borgums stavkyrka på Norgebroderiet. Det ser mest bara ut som en svart klump i ena hörnet på broderiet.
Hur får jag till dem bra utan att göra alla detaljer?
Jag funderar, grubblar och tänker så jag får huvudvärk. 
Jag vill också få med någon bild från Sintra och Benficas fotbollsstadion. De var också två viktiga händelser under resan.
Får heller inte glömma det stora monumentet i Belém.
Oh, har ska jag göra?
Snälla hjärna, ge mig en idé!!!!!!!!!
 

Kommentera

Publiceras ej