Var och återbesiktade bilen idag. Gick som en dans.
Men när jag kom dit fick jag hicka. När jag anmälde mig stod det att det var 3 timmars väntetid! What?
De skulle skicka ett sms när det snart var min tur. Ja, då var det väl bara att försöka få tiden att gå i Nässjö. Skulle och handla och så kan jag ju åka och hälsa på Louise.
När jag handlat färdigt på Kvantum tittade jag till på mobilen. Ett sms upplyste mig om att det snart var min tur. What?
Jag hade missat när jag fick det så jag fick väldigt bråttom tillbaka upp till Bilprovningen. Visste ju inte lång tid innan de skickade ut sms:n. Det hade skickats 10 minuter innan jag upptäckte det.
Väl tillbaka till Bilprovningen med andan i halsen. Varenda saktakörande fordon var ute på vägen mellan Kvantum och Bilprovningen. Gick jag in och frågade hur långt i förväg smsen skickas ut. En liten förvirrad gubbe svarar att det hade han ingen aning om men vänta en kvart, 20 minuter så ska jag fixa din bil.
När jag satt där kom fd-svågern som också skulle återbesikta bilen. Men han fick svaret att det inte fanns fler tider idag. Men när han pratat med samme virrige gubbe som jag kunde han komma tillbaka om en halvtimma.
Bilen gick igenom utan problem. Inte för att jag riktigt vet hur man kollar en styrled men bromsrören tittade han aldrig på. Men så länge den gick igenom klagar jag inte. 200 kr fattigare åkte jag därifrån.
Så kan jag köra bilen ytterligare ett år till...

1 kommentarer

Louise

30 Jul 2012 22:37

Ja de va ju tur att du slapp träffa oss då! Haha..
Vi har varit trötta. Och handlade nog samtidigt som dig!
Kul att den gick igenom!

Kommentera

Publiceras ej