Jag älskar statistik!
Jag älskar att jag har, nästan, koll på alla mina biobesök!
Det har varit ett bra bioår i år eller så är det så också att jag inte mått så bra, då går jag mycket på bio. Skulle nog säga att det är en blandning av de två.
Från dags datum, 19 juni, har jag varit på bio 48 gånger.
Tänkte att det skulle vara roligt att komma över 100 biobesök på ett år igen. 2019 kom jag upp i 91 stycken och senast jag kom över 100 var 2000 och då hann jag med hela 132 biobesök på ett år. Jag är inte ens i närheten av det antalet, då får jag åter flytta till en stad med större biografutbud. Men jag ligger nästan i fas med 1999, året då jag flyttade till Göteborg.
15 juni det året så hade jag varit på bio 51 gånger. Totalt kom jag upp i 109 biobesök 1999.
Jag kanske inte kommer upp i det antalet men jag borde kunna komma över 100 i alla fall.
Om nu inte fotooperationen i november sätter allt för stora käppar i hjulet för mig. Kan alltid hoppas att jag kommer kunna halta mig in på Filmstaden i Jönköping ett knippe gånger under slutet på året. För dit ska jag! Någon operation ska inte få stoppa mig!
Film är bäst på bio!
Att sitta hemma och glo på liten skärm går inte att jämföra. Det är så värdelöst så att det finns inte.
Nej, en mörk biosalong, popcorn och coca cola i handen, ska det vara. Bara då kan jag försvinna in i filmens underbara värld.
 
 

Kommentera

Publiceras ej