Min katt är så rolig och mysig!
Han gillar att kela med mig dvs inte att jag ska kela med honom utan han ska klappa mig.
Jag har aldrig varit med om ett katt som gör så. Mina andra katter har alltid krävt att jag ska kela med dem så länge de känner för det. Slutade jag innan de kände sig färdiga fick jag en smäll som sa: Fortsätt kela!
Men inte Winston. Visst han älskar att kela också en när han kommer och lägger sig bredvid mitt huvud i sängen dröjer det inte länge förrän han trycker ner min hand i kudden och lägger sig på den. Sedan sträcker han ut tassen och börjar putta och stryka den i mitt ansikte. Det är så mysigt!
Visst, det är lite jobbigt när hans morrhår kittlar mig i ansiktet, får försöka hålla lite avstånd. Men att han pysslar om mig får mitt hjärta att smälta.
På senaste tiden har han också börjat lägga sig på mitt bröst när jag ligger och läser. Det blir en otroligt härlig stund. Många gånger sträcker han ut tassen och kelar med mig samtidigt som jag klappar honom.
Han må inte vara en katt som ligger i knäet i evigheter eller finns in min närhet länge men när han väl kommer och kelar så gör han det med hela hjärtat.
 

Kommentera

Publiceras ej