Mamma var helt otrolig med att hinna med en massa när jag växte upp!
Hon skötte ladugården, tog hand om ett stort hus, tre döttrar, lagade massor av god mat och hon sydde nästan alla våra kläder.
En del av dem har jag kvar ännu. Som klänningen jag hade på mig när jag var brudnäbb på min sysslings bröllop. 
Jag älskar den! Den är så otroligt fin med sina små vita blommor och puffärmar. Den hänger långt inne i garderoben. Flera av mina syskonbarn har velat prova och leka den men jag har inte tillåtit dem det. Är så otroligt rädd om den. 
Jag kände mig som en prinsessa i den.
Dessa tunikor/klänningar har mamma sytt.
Hon stickade också en massa tröjor. Ett par har jag kvar. De ligger i en gammal resväska med andra kläder som mamma eller jag gjort. Den gul/gröna sitckade tröjan bestämde jag själv mönstret på om jag minns rätt. 
 
Hon var med i två syföreningar och broderade en massa.
Jag fattar inte hur hon hann med allt. Men hon var aldrig sysslolös. Jag kan inte komma ihåg att mamma satt ner och tex läste, hon hade alltid något för händerna.
Hon bakade mängder med kakor och hennes bullar är de absolut godaste jag någonsin ätit. Ingen bakade bullar som hon.
Flitig till tusen. Jag blir utmattad jag bara tänker på hur mycket hon gjorde när vi växte upp. 
Om jag gjort hälften av allt hon gjorde så hade jag varit glad.
Goa lilla mamma.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej