(null)
Ålder är bara en siffra. 
Man är inte äldre än man känner sig och vad det är folk försöker intala sig när dagarna man har kvar i livet är lägre än de man levt. 
För det mesta är jag inte speciellt åldersnojig men ibland slår den till. 
Idag slog det mig helt plötsligt att jag kan flytta in i speciella hus för gamlingar. Då menar jag inte ålderdomshem utan 55+-hus, seniorboende. 
Första gången jag hörde talas om sådana hyreshus så tänkte jag att är hus för gamla människor som inte vill trängas med barnfamiljer. 
Nu har jag själv uppnått den rätta åldern för ett sådant hus och jag är ju inte gammal! Eller… 
Senior, är inte det pensionärer? Jag må vara en pensionär på pappret men en sjuk sådan. Jag kallar mig själv för medelålders inte senior. Det är ju jättegammal!
Oh, nu blev mitt redan allt för gråhåriga huvud ännu gråhårigare, vit rent av!
Hjälp, vad gammal jag är!!!!
(null)

Kommentera

Publiceras ej