(null)
Det gäller att läsa det finstilta. 
En kompis skulle cykla i Ränneslättsturen i Eksjö och jag bestämde mig för att åka dit och titta. 
I den tidiga morgontimman knallade jag iväg mot busshållplatsen för att åka in till Nässjö och där byta till en annan buss. 
Det var bara det att det kom aldrig någon buss. 
En herre från grannbyn stannade med sin bil och undrade var jag var på väg. Går det verkligen någon buss så här på söndagsmorgonen? 
Jag kollade igen och fick jag syn på att i liten stil över de fetare tabelltiderna, så stod det att busen gick först på måndagen! Det hade jag missat!
Hjälp! Vad gör jag?!
Tack o lov var min granne snäll och körde in mig till Nässjö. 
(null)
Kom på att kolla så jag säkert skulle kunna ta mig till Eksjö. Jo, det gick ett tåg som skulle anlända i Eksjö en tjugo minuter innan cykelloppet skulle starta. Det var bara så att då fick jag nästan två timmar i Nässjö innan avgång. 
Så vad gör jag? Jo, jag traskade runt och tog lite roliga kort i några av stans rondeller. Då gick tiden fort och jag behövde inte sitta på stationen och glo i timmar. 
(null)
Gick bort till tävlingens start och hittade min kompis snabbt. Hade tagit reda på i förväg vad hans startgrupp skulle stå. 
När han startat knallade jag bort till Ränneslätt där de hade vattenkontroll, tidskontroll för 2,2 mil och åskådarplatser. 
Kompisen dök upp 58 minuter efter start. 
Det blev lite stökigt när några skulle ta vatten lite snabbt. Två cyklister körde ihop och den ene tvingades avbryta tävlingen. 
Kul att titta på de olika cyklisterna. En del var vältränade cyklade iväg snabbt efter att de slängt i sig lite vatten. Andra var rätt så runda och tog det rätt lugnt. 
Solen sken och det var precis lagom varmt. 
(null)
På vägen tillbaka in till centrum korsade jag cyklisternas bana. Visste dock inte om kompisen passerat eller inte. Han hade missat att ladda ned appen som gjort att jag kunde haft koll på var han var. 
Tävlingens karta var svår att förstå då de tre  olika tävlingslängderna hade samma färg på kartan. Så jag visste inte riktigt hur 7,8 milslingan gick. 
Men jag var glad att jag fått se honom ett par gånger i alla fall. 
(null)
Jag kunde inte stanna tills han gick i mål. Så innan jag tog bussen hemåt så åt jag en otroligt god hamburgare på Chucks Burgers. 
Bussen till Aneby var rejält sen och jag blev orolig för att den tagit en annan väg pga cykeltävlingen men till slut kom den. Hade inte varit roligt om jag missat den. 
Den kördes av en gammal kollega så det blev mycket prat innan jag bytte buss i Aneby. 
Sista sträckan blev som första, en promenad. Var lagom mör i benen vid det laget och huvudet hängde inte riktigt med men jag kämpade på. 
Sista långa, branta uppförsbacken i grannbyn tog nästan kål på mig. Väl hemma visade det sig att jag gått totalt 2,5 mil under dagen!
Inte bara kompisen som fått motion.  (null)
Dagen började lite i  panik. Vilken tur jag hade att herrn från grannbyn kom åkandes precis när jag behövde honom. Han hade passerat mig på vägen till busshållplatsen. Egentligen skulle han åkt tidigare under morgonen men blivit försenad. Det finns en mening med allt!
Hade han inte kommit hade jag fått traska hem igen och missat allt det roliga. 
Det blev en mycket lyckad dag. Tack o lov. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej