När vi nu inte kan vara ute och resa i världen på grund av corona sitter jag och tittar på var jag kan åka i Sverige. Var jag kan ta tåget till.
Men då kom jag på en idé jag önskar jag kommit på när jag fortfarande klarade av att köra bil. Att köra Haparanda och sedan hela vägen ner till Smygehuk och hem igen.
Åka östkusten upp till finländska gränsen. Stanna i tex Stockholm, Sundsvall, vid Höga Kusten och annat intressant längs med vägen. När jag ändå är igång och drömmer så kör jag sedan vidare på E8 i Finland upp till Kilpisjärvi och tar mig ut till Treriksröset. Sedan får jag köra vidare lite inne i Norge innan jag tar mig tillbaka till Sverige igen.
Annars köra till Gällivare och arbeta mig neråt inne i landet. Passera Storuman, Östersund och ner till Karlstad. Det finns så otroligt mycket att se i vårt avlånga land. Återbesöka platser jag varit på innan.
Har varit mycket längs med hela västkusten så jag kanske skulle ta och söka mig lite längre in i landet. Köra genom de småländska skogarna ner till Skåne och Smugehuk. Skulle verkligen vara roligt att ha varit på både den nordligaste och sydligaste platsen i Sverige under samma resa.
Sista biten tillbaka hem igen skulle gå längs med kusten genom Blekinge och upp till Kalmar och sedan raka vägen hem.
Det vore otroligt roligt kunna göra en sådan resa men det är något jag får drömma om. Nu nöjer jag mig med att åka kortare resor med tåg. De är roliga de också.
 
 

Kommentera

Publiceras ej