Vårt älskade campingbord har varit med på mer än en resa genom åren. 
Det är köpt någon gång på 60-talet innan jag föddes 1966. Trots detta händer det fortfarande med. Bordet är lite slitet men tyget i stolarna ser nästan nya ut. Snacka om kvalitét!
Tänk om campingbordet kunde tala! Vad det skulle kunna berätta om hur många gånger vi suttit längs med lämplig vägkant. Vi har fikat, lagat mat och haft hur kul som helst runt det.
Jag har även haft med det när jag själv varit ute och rest runt i Sverige. Det är tungt och rejält men väldigt smidigt att ha med sig. Det är bara att fälla ihop bordet och lägga i stolarna. Då tar det inte så mycket plats.
Här är det nog ganska så nytt. Det borde vara sommaren 1964 om man ska titta på hur gamla mina systrar ser ut att vara. Jag är i vilket fall inte född ännu. 
Vi älskar detta bord och det följer nästan alltid med när vi ska ut och åka. För man vet aldrig om man kan behöva ett bord och stolar. Kanske hittar vi en trevlig plats utan bord. Då är det bara att slänga upp bordet och sätta sig och fika. Men vi kan sätta upp bordet även om det finns andra bord.
Vi älskar vårt campingbord!
Ja, tänk om det kunde tala!!!!
 
 

Kommentera

Publiceras ej