Fick en notis på Facebook häromdagen.
Den handlar om att Warner Music Group äger musiken till en film jag lagt ut och de nu kommer ta bort just nämnda musik från klippet.
Det handlar om en nästan nio år gammal film som jag filmade i bilen när vi körde från norr till söder längs med USAs ostkust 2011. Jag la ut filmen förra året innan Melodifestivalen började.
Vi sjunger med i The Monikers Oh My God. Sjunger och sjunger förästen. Vi skrålar med lite lagom halvdant. Det kanske är det de protesterar emot. Vi framför inte sången tillräckligt bra.
Vi spelade Oh My God i stort sett varenda dag under den resan. Så fort vi kände oss lite trötta och sega åkte den på. En härlig glädjespridare till sång och en dag spelade jag in lite av skrålet.
Undrar hur det kommer sig att de agerar nu, över ett år senare och den är verligen inte utlagd i något kommersiellt syfte. Ville bara visa hur roligt vi hade det och hur lycklig jag var att Melodifestivalen snart skulle börja. Klippet är bara lite över trettio sekunder långt.
Hur kommer det sig att de bara tystat detta inlägg och inte när jag lagt ut Melodifestivalens klipp på samma sång från youtube? Är det bara för att vi sjunger själva? Hur kommer sig det att de gjort det nu? Det är som sagt ett tag sedan jag la ut den.
De måste ha fullt upp med att kolla upp sånt här för jag har mycket svårt att tänka att folk inte har lagt ut massor av sådana här filmer. Så det kanske är därför det tagit lite tid. Gör inget att det inte är ljud längre på filmen. Syftet var bara att jag var så taggad inför Melodifestivalen.
Men lite roligt är det trots allt att de hittat denna lilla korta film.
 

Kommentera

Publiceras ej