Äntligen får jag nya glasögon!
Jag ser så förtvivlat illa i de jag har nu. Så äntligen fick jag knalla till optikern och kolla ögonen.
Det är något som man blir rätt knasig av.
Kan du säga vilken av de här du ser klarast och så får man två val. Så håller det på en bra stund. Till slut vet jag varken in eller ut. Men jag hoppas att jag svarade rätt. Det är ju väldigt viktigt att allt blir rätt och att jag kommer se bra med den nya glasögonen. 
Kors i taket så har min översynthet blivit bättre och de glasögon jag har nu är för starka. Att jag sedan ser väldigt illa på gund av ålder är en annan femma. Behöver både progresiva och speciella skärmglasögon. 
När det var klart gick jag över till att hitta nya bågar. Vilket inte är det lättaste när man ser lite lagom illa utan. Så för varje båge jag provade fick jag ta en selfie och sedan sätta på mig mina glasögon för att se hur bilden såg åt. Det blev rätt så många bilder.
Optikern med frun tyckte att jag skulle välja de på bilden över här. Runda är verkligen inne nu. Jag gillade dem men det var något som störde. De gick lite för långt ner mot kinderna och även när Peter ändrade lite på inställningen så kändes de lite ivägen. Till slut valde jag de på den översta bilden.
Kunde ta hem några stycken och fundera men det vill jag aldrig. Jag bestämmer mig där och då. Hemma gör det ingen nytta och så blir det krångligare när man ska hämta ut dem. Nu kommer de vara färdiga när jag kommer dit för att hämta ut dem.
Det är också tur att jag ska skaffa nya bågar. För det är verkligen inte roligt när man måste knalla runt utan glasögon medan optikern slipar till dem. Då brukar jag ta med deras hund Mysan och gå runt Insbergssjön. För att gå och titta i butiker lite lagom halvblind är ingen hit.
Nu får jag vänta en vecka eller tio dagar tills glasögonen är klara. Ska bli SÅÅÅ skönt att kunna se vettigt igen!
 

Kommentera

Publiceras ej