Winston har alltid gillat att slicka vatten från badkaret efter att jag duschat/badat. Han gillar det så mycket att jag ofra spolar upp lite vatten i badkaret bara för att han ska kunna slicka i sig vatten.
Men min katt är otålig och nu har han börjat lapa i sig vatten medan jag badar.
Kunde inte fatta vad det vad som lät första gången det hände.
Låg och guppade i vattnet med endast näsan över vattenytan när det började låta konstigt i vattnet. När jag satte upp huvudet står min katt på badkarskanten och slickar i sig av det varma badvattnet.
Det händer nästan varje gång jag badar numera. Han står med huvudet nästan tryckt intill mitt och lapar i sig.
Nu har han även börjat sitta i andra ändan av badkaret när jag duschar. Litar helt på att vattnet inte ska nå honom eller så är det att törsten går före allt annat.
I början när han flyttade in kunde han sitta på badkarskanten och slicka på mina knän när de stack upp ur vattnet men aldrig slickade han i vattnet direkt. Inte så som han gör nu den lille goingen.
 
Över huvudtaget så gillar Winston att spendera tid inne badrummet. Mer så sedan det renoverades. Nu hittar jag honom ofta liggandes på badrumsmattan. Undrar hur det kommer sig? Golvvärmen stänger av och på sig så golvet är inte varmt hela tiden. Men han älskar att ligga där utsträckt på mattan.
Hittar jag honom inte någonstans i lägheten så är det här han är.
Jag älskar min tokige katt!
 
 

Kommentera

Publiceras ej