Jag älskar att vara ensam men kan säga att jag behöver vara ensam stora delar av mitt liv.
Men ibland behöver jag andra människor och då kan det bli lite krångligt.
Det är också inte lätt att vara ensamvarg utan att kunna köra bil. Då måste jag hitta någon som kan följa med mig om jag inte kan ta mig till ett ställe själv.
Då får jag börja fundera på vem som skulle kunna följa med mig när jag vill åka. Vem har tid att vilja/kunna följa med mig? 
Som det här att jag vill åka till Björnstugan i sommar. Har helt snöat in på det. Det är 40 år sedan vi passerade här på vägen upp till Umeå 1980 och det skulle vara så roligt att åka dit igen. Det är bara det att Björnstugan ligger ca 80 mil från min lilla by. Det kräver att personen som skulle tänkas vilja följa med mig måste lägga några dagar på att åka dit.
Möjlig resväg när man ändå är ute och åker. 
Skulle jag få åka själv blir det betydligt krångligare. Jag får ta tåg till Örnsköldsvik. Inget konstigt med det men det är sedan som det blir lite ojsan. Först får jag ta buss till Ullånger. Där får jag byta till en annan buss som har närmaste busshållsplats 10 minuters promenad bort. Inget jobbigt alls om det inte vore för att promenaden blir längs med E4an. Ingen motorväg men 2+1 och ingen gångbana. Inte mysigt alls. Sedan får jag ta taxi tillbaka till Ullånger och vänta ett par timmar innan bussen går tillbaka till Örnsköldsvik. 
Det blir nog också lite halvsvårt att fördriva runt två timmar i Ullånger. Här bor lite över sjuhundra personer. Så det är inte stort.
Sedan har vi ju det där med fotograferingen. Har jag tur så hittar jag någon som kan ta kort. Men om jag inte gör det blir det inte roligt. Då blir det bara någon halvdan selfie, även om jag använder selfiepinnen och det gillar jag inte alls. Det är ju trots allt mycket lättare att ha en fotograf med sig. För jag vill verkligen inte bara åka dit, ta ett kort på björnen och sedan åka därifrån. Jag vill ha ett liknande kort som vi tog när vi var där 1980.
Jag har sådana krav ;)
Sedan finns det roliga saker längs med bilvägen som kan vara roligt att stanna vid som jag missar om jag åker tåg. Som Sveriges största pinnstol i Edsbyn, jättey:et i Timrå, Thailändska paviljongen i Bispgården och flera roliga saker till.
Så var kan jag hitta någon som kan tänkas vilja spendera några dagar med att titta på udda saker tillsammans med mig? Köra många mil? Försökte med en systerdotter men hon har nyss bytt jobb och har inte ledigt så många dagar i sträck. Har också frågat en annan systerdotter och får väl se vad hon svarar. Men om hon säger nej? Vem hittar jag då?
Jag vill till Björnstugan!
 
 

Kommentera

Publiceras ej