Suttit och skannat in gamla bilder från fasters album.
Det är underbart med gamla bilder och gamla är de. Några är sedan 1919. 
Pappa föddes 1931 och tre månader senare blev han fotograferad för första gången. Vi har verkligen fotograferat i våran familj i alla tider.
Det har varit uppställning, tagning i alla möjliga situationer. Så roligt att se att de var så villiga att ställa upp på bild.
Det har inte varit helt smidigt att skanna bilderna då de är så gamla. Isättningarna i albumen gick sönder och helt plötsligt hade jag bilder överallt. Tack o lov är korten i den senare delen av albumet jag började med limmade. De satt kvar när jag la dem på skannern.
I en låda fanns det gott om gamla brev och diverse papper. Bland annat farfars betyg då han gick på folkhögskola i Nässjö 1912-13. Äldsta pappret jag hittade var någon slags folkbokföring från 1863. Vågade knappt inte ta i det.
Får ta och titta igenom alla bilder igen då alla inte blivit bra. En del är lite suddiga. Måste kolla om de är det eller om skanningen inte riktigt blivit bra. Ska regna i helgen så jag kan sitta inhomhus med gott samvete.
 

Kommentera

Publiceras ej