(null)
Denna veckan for jag till Borås för att titta på udda saker. 
Stan myllrar av dem offentligt konst. Stater och enorma väggmålningar överallt. 
(null)
I hällande regn går jag bort till Pinocchio när jag anländer. 
Walking to Borås som han egentligen heter är lagom storlek på men han har lite för dova färger. Blir inte bättre i det mulna vädret. Annars har jag inget att klaga på. 
Kommer samtidigt som två par som också börjar fotografera honom. Jag ber än av den ta kort och jag vet inte vad han tänkte på i början för han fick inte med huvudet på Pinocchio. Men det var inte värre än at han tog några lite bättre till. Det går ju alltid att redigera. 
(null)
Jag traskar bort mot högskolan och här hittar jag en häftig staty! En man gjord av bokstäver. Wow! Så läcker. 
Även här frågar jag om hjälp. Blir lite pinsamt då statyn står lite avigt till. För att få med hela alltet blev han tvungen att korsa en ganska så trafikerad gata och ta kort när ingen bil kom. Jag tackade i massor när han kom tillbaka över gatan igen. Sedan fotograferade jag den i massor. Oh så underbar!
(null)

(null)
Tog en tur inne på textilmuseet men upptäckte att det var inte mitt intresseområde. Så det blev ett ganska kort besök. Visst var det kul att se specialutställningen med kläder av Versace men hans sanslöst färgrika och olika mönstrade kläder var inget jag någon skulle sätta på mig. Även om jag haft råd. En klänning gillade jag men det kanske var för att den var helt röd och inget annat. 
(null)

(null)
Fick lite soppa torsk efter maten men jag kämpade på i regnet. Blev genast mycket piggare när jag hittade en urgullig kaninstaty. Denna gången lyckades jag hitta en Karl som satt och fotograferade fåglar med fin kamera. Han visste var han sysslade med och rolig var han också. 
Nöjd och glad gick jag sedan mot bussen. Hittade till min stora lycka en butik överfull med garn. Så jag passade på att köpa lite. 
Sedan gick jag lycklig till bussen och åkte tillbaka till Småland. 
Det blev ett lyckat besök trots regnet. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej