Hade en släkting på besök och hon undrade hur många arbeten jag hade gjort.
Hade absolut ingen aning och så det var bara att börja räkna.
Jag räknade och räknade allt som satt på mina vägar och det blev olika antal varje gång. Men till slut fick jag det till 140 stycken. Om jag räknar till exempel alla figurerna i Tintin som en bild och alla i The Simpson's som en. Skulle jag räkna alla figurerna och husen som sitter för sig skulle det bli över 156 stycken och skulle jag räkna varje liten figur styckvis skulle jag komma upp i 159 stycken bara av dem. Då skulle det bli 281 stycken totalt.
Sedan räknade jag mina kuddar som ligger i soffan bland annat och det var tretton stycken till i samlingen. Sedan har jag gett bort en skock. Har ingen aning om hur många men det är absolut över tjugo kanske till och med trettio.
Sedan jag började sy egna mönster för lite över tjugo år sedan, har jag verkligen blivit inspirerad och sytt hur mycket som helst. Alla mina figurer på serieserieväggen har jag mer eller mindre massproducerat. De har liksom vällt ut ur mina händer.
Det är så roligt att brodera!
 

Kommentera

Publiceras ej