Jag är nu officiellt ett stort Speedwayfan!
När jag jobbade lyssnade jag alltid på Radiosporten på kvällarna, det fick mig lite lagom intresserad av speedway. Sedan jag slutade jobba har jag inte aft någon större koll.
Men så berättade en fd kollega att han varit på speedway och mitt gamla intresse vaknade igen. Frågade om han skulle gå igen så följer jag gärna med.
Han frågade och jag nästan skrek JAAAA.
Det var semifinal för Vetlanda Speedway och Smedarna. Vetlanda behövde vinna semin med tre poäng för att gå till final. Vilket de tyvärr inte klarade. Men jag hade otroligt roligt ändå. Grattis Smedarna till finalplatsen.
Det var så otroligt häftigt att se speedway live. Ljudet, farten. När de gasade iväg kändes det i hela kroppen. Det gick i ett rasande tempo runt banan och det var så härligt att dras med i kämpandet.
Det var också otroligt roligt att se hur de ordnade och hade sig innan start. Det sparkades, trampades och gasades om vart annat. Startgubben hade heller inte lätt att få ordning på dem. Det var som en hög med vilda barn stundtals.
Så nu är jag ett totalt speedwayfan och jag går gärna på fler matcher i framtiden.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej