Sitter ständigt och tittar på var jag kan tänkas resa och då bara inte USA.
Utan resor jag kan göra på egen hand i Sverige. Ta tåget till alla möjliga platser. 
Hittade en artikel i Expressen om vandringsleder i Sverige som ligger nära järnvägsstationer. Började genast titta på möjliga tåg från Nässjö. Jag gillar att gå men inte för ansträngande vandringsleder utan mer lite lagom upp och ner och inte upp på något berg.
Många av lederna låg norrut och när jag satt där och sökte kom jag på att tänka på Carl Larssongården i Sundborn. Den hade inget med vandringsleder att göra men poppade in ändå. Har inte varit där sedan tidig tonår med familjen. Vi gick aldrig in för att pappa tyckte att det var för dyrt. Så det skulle vara kul att åka dit igen.
Kan ta tåget till Falun och ta bussen till Sundborn. Stanna över natt i Falun och sedan utforska omgivningen. Låter som en bra liten resa. Finns säkert en biograf i byn också.
Det är så roligt att titta på framtida möjliga korta resor. Det piggar upp min vardag.
 

Kommentera

Publiceras ej