Jag vet aldrig när jag kan behöva leta bland mina resekvitton och hur viktigt det är att jag sparar dem.
När mamma gick bort och vi gick igenom hennes saker hittade jag en skarfs som jag gett henne. Jag visste att jag köpt den under någon resa i USA men jag kunde inte komma på när. 
Jag tog hand om den och hängde upp den bland sakerna för 2011 års resa. Året jag tror att jag köpte den. Jag gillar inte när jag inte är säker på vad inköpta saker hör hemma i mitt USA-resemuseum till sovrum.
Är jag petig med mina kvitton är det inget mot vad jag är när det gäller mina prylar som följt med mig hem från mina USA-resor. Köpta som medplockade. De bara måste ligga/hänga på rätt vägg.
Jag har tittat på skarfsen flera gånger under det gångna året och undrat om den hänger rätt.
Idag fick jag av en händelse syn på kvittot, ok jag skannade in det, men det betyder inte att jag tittar noga på varje kvitto.
Det visade sig att jag hängt den på rätt plats, puh. Den är inköpt i Key West och när jag såg kvittot visste jag precis var jag köpt den.
Tack o lov för min kvittonoja!
 
 

Kommentera

Publiceras ej