Så var jag där igen....
Jag hittar bara fler och fler resor där jag inte skannat in alla kvitton.
Härom dagen började jag titta på bilder från 2009 års USA-resa och upptäckte att det inte låg några kvitton i mapparna med bilder.
Så jag började leta bland sakerna på väggen för 2009 men där var de inte. Hittade dem till slut i fotoalbumet. Sedan satt jag resten av dagen och skannade.
Det fick mig att börja leta igenom andra bildmappar för andra resor och då hittade jag att jag heller inte skannat in Texasresan från 2007. 
Jag kan inte fatta att jag hittar resor där jag inte skannat in alla kvitton. Jag som är så noga med att skanna in. Jag får väl vara glad att jag inte slängt dem.
Fast det skulle jag aldrig göra! Så fixerad som jag är vid att samla på mig dem. Ber om dem om de inte skriver ut dem automatiskt. Vilket är vanligt på mackar när man bara köper godis och dricka.
Undrar vad det är som gjort att jag börjat samla på kvitton så noga? Jag har alltid gjort det när jag är ute och reser. Inte bara i USA, även om de är viktigare. Är det något jag lärt mig från hemma? Har ingen aning men jag älskar kvitton. Jag kan sitta och titta på vad jag köpt. Vad jag varit när jag inhandlat den och den saken. Kvittot är en del av alla minnen från mina resor.
Älskar när jag kan se vad det är jag köpt, datum och vilken tid. Då kan jag följa var jag varit någonstans på kartan. Hur långt det tagit att åka mellan platserna.
Jag är helt fixerad vid kvitton. Minst sagt.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej