Kräftfest hos bästa bästisen i goda vänners lag.
Kan tyvärr inte säga att jag gillar kräftor. Jag pillade i mig två stycken. Det är för mycket arbete för väldigt lite betalning. 
Då var sällskapet roligare. Vi var tio stycken som höll låda halva natten. Det serverades tack o lov annan god mat än kräftor. Åt tyvärr för mycket av det mesta eller ska jag säga det som kom efter maten, godis och snacks. Jag är inte van att äta så mycket på kvällarna numera så jag blev väldigt dåligt i magen under natten.
Men vad gjorde det när vi hade så trevligt. Vi pratade om precis allt. Inget ämne för heligt. Mycket skratt och stimm.
Abslut stimmigast och högljudast blev det när jag skulle hjälpa till och plocka undan, ogillar när färdigätna tallrikar står kvar på bordet. Jag började med att lassa ihop två papptallrikar överfulla med kräftskal. Jag satt lite tajt till så jag fick krångla mig förbi de som satt bredvid mig samtidigt som jag höll papptallrikarna över dem. Råkade vika ihop dem lite och då blev det lite för mycket kräftspad på mitten som rann över precis när jag passerade svåger. Jag upptäckte det inte förrän någon annan såg det och svåger kände spadet rinna i nacken. Då hade jag hällt kräftspad över hela hans axlar.
Fy vad jobbigt och kvällen var över än på länge. Jag fick skämmas mången stund till innan svåger till slut kunde åka hem och duscha. Pinsamt.
Men räknar jag bort det så var kvällen som alltid trevlig.

Kommentera

Publiceras ej