Jag älskar att gå på bio!
Det har säkert ingen missat som känner mig det minsta.
Men jag har upptäckt att jag inte gillar att titta på film hemma. Lyckas aldrig försvinna in i dem här hemma. Sitter för det mesta och syr eller så är det alltid en massa annat som stör. Det kvittar att jag släcker ner och försöker koncentrera mig på filmen. Jag försvinner inte in i dess värld det mista.
Det jag gillar att titta på hemma är sport, hur bra är inte det att ha på när jag sitter och syr(?) och TV-serier.
Sport lugnar ner mig, om det nu inte är en final med Sverige inblandad eller HV71. Det är perfekt att lyssna till då kommentatorerna är välinformerade och oftast intressanta. Missar jag något kommer det miljoner repriser. Jag kan sätta på gamla ishockeymatcher eller skidor från OS-spel på Youtube och bara njuta.
TV-serier, då oftast polisserier som The Closer, NCIS, Criminal Minds mm, behöver jag heller inte riktigt ha 100% fokus på. Det är lätt att fatta vem som är skurken på slutet och jag tittar ofta om på dem.
Jag köper en massa DVD-filmer men de samlar mest damm. Den enda film jag tittar på ofta är Passenger med Chris Pratt och Jennifer Lawrence men då bara för att den är så bra att sova till. Jag får nästan tvinga mig till att titta på en film då och då. 
Så film är bäst på bio och sport och TV-serier är bäst hemma.
 

Kommentera

Publiceras ej