(null)
Har jag bestämt mig för något så gör jag det eller är man tokig så är man!
Jag hade redan igår bestämt mig för att gå tillbaka till nygamla svampstället idag. Det skulle inte börja åska i byn förrän vid lunch enligt både SMHI och yr.no. 
Det mullrade och sprakade rejält när jag traskade iväg. Jag älskar åska så det var en red njutning. 
Lagom till jag kom fram till svampstället så började det regna. Hittade gott om kantareller idag också. 
Plockade vad jag hittade och sedan började jag snabbt gå hemåt. Hann inte långt förrän det kom en lagom åskskur och jag blev genomblöt. 
(null)
Men det gjorde inget. Det var riktigt härligt då regnet var lagom ljummet. Som en halvsval dusch. 
Väl hemma bytte jag kläder och höll mig ute på mina balkonger så mycket bara gick. Det blixtrade och dundrade i massor. Jag var i sjunde himlen!
(null)Vid ett tillfälle försvann strömmen. Det måste ha slagit ner någonstans i någon ledning men inte här i Bruket. 
Mycket av blixtarna gick emellan molnen och då blur dundret mer sprakande. Men några blixtar gick neråt. Försökte fånga dem på bild men jag var för långsam och blixtarna för snabba. Men det gjorde inget. Jag njöt av att bara se dem. Även om det nu varit roligt att få någon på bild. 
(null)
Nu har det bara mullrat på långt avstånd ett tag och solen tittade även fram. Men det börjar tjockna till igen. Så met åska är på ingående. 
Jippi!
(null)

Kommentera

Publiceras ej