Min favorit när det gäller att uttrycka sig konstnärligt är ju givetvis broderering.
Men då och då tar jag till pennan och börjar rita och kommer på då hur roligt jag tycker det är också.
När lilla Lovistovis kom på besök idag och ockuperade skrivbordet visste jag inte riktigt vad jag skulle göra.
Rita du också tyckte det lilla syskonbarnbarnet.
Så jag plockade fram mitt block och började rita av henne. Vi hade satt på Frost så ofta satt hon och tittade på den och då passade jag på men det är svårt att rita av någon som inte sitter i samma ställning i någon längre stund så jag tog ett kort på henne och ritade från den.
Min lilla besökare var väl sådär måttligt imponerad av likheten. Hon tyckte det mer såg ut som en gammal tant. Jag ritade, suddade och gjorde skuggor. Till slut tyckte jag väl att jag inte kunde göra mer för likheten. Det var roligt att rita i alla fall.
 

Kommentera

Publiceras ej