Jag är ju näst intill manisk när det gäller att spara på kvitton och alla andra papper som har med mina resor att göra.
Jag skannar in dem och spara dem i mappen för resan. Trots detta sparar jag också alla kvitton i en liten påse och hänger den med allt andra prylar från resan inne i mitt sovrum. Inget får förfaras.
Vet aldrig när andan kan falla på och jag undrar hur mycket något kostat eller var det jag hade köpt den eller den prylen.
Därför blev jag mäkta förvånad när jag inte hade sparat vad det kostade att flyga till Hawaii när jag var där 2016 och firade min femtiosdag. Inte heller hade jag sparat kontoutdraget över vad jag köpt. Brukar jag alltid göra.
 
Kom att tänka på resan när Bob och Sue berättade att de hade bott i åtta år på Ohau. Började leta och leta efter minsta omnömnande om vad resan kostade. Jag kunde för mitt liv inte komma ihåg minsta summa. Letade i min blogg. Vilket tog sin lilla tid då jag inte kom ihåg exakt när jag köpt biljetten men det enda jag kunde hitta var att flygresan kostat lagom stor summa. Jag letade bland bilderna på hårddisken och bland prylarna på Hawiiväggen i sovrummet.
Till slut kom jag på att leta bland mina e-mail. Resan hade jag köpt genom Resia där en systerdotter jobbat. Till slut hittade jag rätt och där, där stod det vad resan kostade. Puh! Nu kan jag slappna av.
Den hade kostat 10.507 riksdaler. Jag flög inte tur och retur bara till Hawaii utan stannade två dagar i Washington DC på vägen till femtioårsdagen och stannade lite över en vecka i Texas på vägen hem. Det blev många och ofta långa flygresor.
Det kändes så otroligt skönt att hitta summan i mailet. Jag sparade genast i mappen för Hawaiiresan. Det kan ju hända igen att jag söker på vad resan kostat. Man vet ju aldrig.
Jag tänker konstant på mina resor och sådan saker kan poppa upp i hjärnan när som helst.
 

Kommentera

Publiceras ej