Jag gillar att ta kort på samma specifika ställa som jag varit förut eller på en plats far och mor varit på långt innan. Som Karl X mur som korsar Ölands södra udde. 
Visste att det fanns en bild på far vid samma mur och började igår leta efter den. Då hittade jag nästan med en gång samma mur, samma plats men med mormors bror. Vad roligt! Tre bilder tagna med ett spann på 35 år. Nisse står till höger av vägen och far och jag på vänster sida med det är samma mur. Byggd 1653 på order av Karl X Gustav. Den är fem kilometer lång och bara genombruten på två ställen där vägen går. Helst sanslöst att den fortfarande finns kvar och är i så fint skick. Välgjord med andra ord.
Lycklig efter att hittat den äldre bilden letade jag vidare efter bilden med far. Letade och letade och till slut hittade jag den men då kunde jag för mitt liv inte hitta bilden på Nisse. Hade inte tänkt på att kopiera den och lägga den lättillgängligt i min bildmapp. Det kvittade var jag tittade i för mapp. Den fanns bara inte!!! Jag höll på i timmar och letade och letade i varje mapp jag har och det är tusentals. Höll på att bli helt galen. Jag bara skulle hitta den!!!! Var helt fixerad.
För nu visste jag att det fanns och då var det ett måste att hitta den igen så jag kunde ha de tre bilderna ihop. Men icke. Den var helt väck. Fanns inte någonstans. Det finns extremt mycket bilder att leta ibland. För är det något Familjen Ottosson gjort i alla tider, så är det att fotografera. I massor!
Till slut gav jag upp men fortsatte givetvis idag. Tills slut ringde jag far och beklagade mig. Var kan den finnas i för mapp? Fortsatte leta. Hittade massor av roliga bilder men inte den jag sökte. Då ringde far upp. Han hade satt sig och letat reda på den och hittat den. Han hade gett den namnent Öland 83 001 när han skannade in den för några år sedan och då var det bara att söka på det och vips dök bilden upp. Tack pappa!!!! Du räddade mig från att bli helt konfyst galen. Men det konstiga var att den stod att den skulle finnas i en mapp som hette 2013_10_01 men när jag gick in i den fanns den ändå inte där. Hur är det möjligt? Men jag kopierade bilderna från Ölandsresan mor och far gjort med mormor och Nisse 1983 som jag hittade i sökningen och lade dem i mappen 2013_10_01. Får flytta dem till en egen mapp ifall jag vill hitta bilderna igen. Bilderna på Nisse, far och mig vid muren lägger jag på annat ställe ihop. Vet aldrig om jag skulle vilja titta på dem igen.
 
 

Kommentera

Publiceras ej