Nu har jag kommit i övergångsåldern.
Jag har mindre problem med det mesta som nämns i sammanhanget. Lite svettningar då och då. Men det som gör mig mest knasig är mensen.
Den kommer när den känner för det. Kan göra uppehåll på ett par månader. Under den tiden har jag lättare och väldigt irriterande kramper. I veckor. Sedan kan mensen komma två gånger på på två veckor.
Det är så irrriterande att aldrig veta när den känner för att dyka upp. Får altid vara laddad med bindor och tamponger. Innan varnande den allid med lättare kramper. Nu dyker den bara upp.
Varför kan den inte bara upphöra och sedan är det bra.
Fick höra av gynokologen att det kan tio år innan övergången är över.  Tio år! Jag kommer att bli knasig.
Som det inte räcker att man lidit en gång i månaden i herrans massa år. Har för mig att jag var tolv år när jag fick min första mens. De senaste femton-tjugo åren har den varit minimal men nu har den blivit alldeles knäpp.
Suck! Suck! Suck!

Kommentera

Publiceras ej