Under fredagseftermiddagen var jag med systerdöttrar och plockade jordgubbar.
Det var jordgubbbsodlingar överallt i Axlarp. Vi visade till ett knippe rader under ett tält. Att vara i sittande ställning, så man känner sig som en havande groda i skitande ställning, är verkligen inte min favorit. Jag blir rätt så yr efter ett tag. Men jag kämpade tappert på. Jag hade den minsta bunken att fylla så det gick rätt så snabbt. Det var överfullt med jordgubbar, även om nu väldigt många var mögliga.
Sösterdöttrarnas hinkar var inte jättestora så efter en halvtimma var vi färdiga. Tack o lov!
Det var roligt men som sagt inte den mest bekväma ställningen. Men det är alltid roligt att umgås med systerdöttrarna.
Bästa med Axlarps jordgubbar är att de är så söta och go. 
En fest för munnen.
 
 

Kommentera

Publiceras ej