Så äntligen är hallen iordningställd.
Hyllor är uppsatta där de ska vara. Skor tillbaka i skostället. Tavlor uppspikade i massor. Öronhängena fått en ny plats. Nu när jag inte kan ha dem uppsatta i badrummet längre.
Det känns så otroligt skönt att allt nästan har återgått till det normala. Lite saker står fortfarande kvar i balsalen och väntar på ny plats. När badrummet bygdes om breddade vi det och en garderob försvann. Hade inte så mycket där, så jag får försöka fjöla in allt i de andra två överfulla garderoberna.
Men det är en annan dags arbete.Just nu glädjer jag mig över att slippa och springa och leta efter saker för att de står någon annanstans. Öronhängena har hängt långt inne i balsalen och jag har fått kravla över saker för att nå dem. Härom dagen missade jag att tå på mig ett par när jag skulle iväg. Det blev nästan en traumatisk upplevelse. Det är hemskt att missa att ta på sig öronhängen. Det känns som om jag omkring naken.
Men nu hänger de i hallen mellan badrummet och dörren ut. Så då borde jag inte missa dem.
 

Kommentera

Publiceras ej