I den tidiga morgontimman, för mig i alla fall, åkte jag till Esperyds Missionskyrka. Det var var min grupp som hade hand om fikat.
Syssling hade bakat bullar och jag en storts kakor. Vi dukade fram och plockade upp allt innan gudstjänsen började.
Svårt att veta hur många som skulle tänkas dyka upp. Men vi dukade upp för rusning. Det kom tjugotre glada inklusive prästen
Bästa bästisens dotter och kompis underhöll med vacker sång och kompisbarnet höll också i inledningen.
Prästen höll en intressant predikan men den var lite lång så jag kunde inte koncentrera mig utan blev väldigt trött.
Fikat blev en stimmig men trevlig stund där alla smakade i sig av godsakerna.
Sedan blev det dags för diskning och städning och sedan var stunden över. 
I det strålande solskenet åkte vi hemåt efter en trevlig start på dagen.
 

Kommentera

Publiceras ej