Efter sju år och åtta bedrövelser är nu äntligen hallen färdigmålad.
Om det blev så bra är en annan femma men det blev godtjänt av hyresvärden. Så då får det duga.
Utrymmet är litet och inga egna fönster, bara en herrans massa dörrar. Så det blir bara ljust med taklampan på. Om det blivit flammigt syns inte. När jag fått upp allt på väggarna syns det ändå mindre. Så skönt att äntligen få bort den hemska tandkrämsfärgade färgen. Valde en gul färg istället. Lyser upp det lilla utrymmet bättre.
Jag är väl inte världens bästa målare. Hade färg överallt kändes det som. T-shirtklänningen är bara att kasta men den var ändå förstörd så det gjorde inget. Den fick otvättbara fläckar på sig för flera år sedan men har sedan blivit liggande då jag har väldans svårt att slänga något som jag köpt när jag är ute och reser. Denna är köpt på Islamorada i Florida Keys 2005. Men jag kan verkligen inte spara allt. Den hade ovanpå fläckarna gulnat och blivit ful. Så bort med den äntligen.
Katten var snäll och låg och sov ända tills jag var nästan färdig. När jag höll på att dra loss listtejpen dök han upp och ville leka med dem. Blev lite panik då ha fick färg på tassarna och nosen. Men med snabbt ingipande av hysevärden och att katten är så otroligt snäll, så fick jag tassar och nos rena. Puh!
Nu ska jag äntligen få sätta tillbaka allt som bara legat och drällt i månader. Ska bli såååå skönt!!

Kommentera

Publiceras ej