Folk kan ibland tycka att jag är tokig som är så supernoga med att ta alla kvitton när jag är ute och reser. Och inte bara det! Jag skannar in dem i datorn också. Total galenskap liksom!!!!
Men jag tittar faktiskt på dem rätt så ofta. Som idag när jag började fundera på när jag hade köpt gallerväv på någon av de senaste resorna till USA. För att se hur länge den hade räckt eller hur länge en rulle, av två, hade räckt.
Började fundera på när jag varit på hobbybutikerna Michael's eller Hobby Lobby. 2017 års första USA-resa besökte jag Michael's i Carson City och där hade inte köpt dem. Det visade sig att jag de båda rullarna på Hobby Lobby i Waco under min födelsedagsfirarresa 2016.
Kan helt snöa in på när och var jag köpt saker. Då är det bra att ha kvittonen att leta igenom så att jag kan släppa det så fort jag hittat rätt kvitto.
Det där med att samla kivtton är inget jag börjat med på senare år. Nu när jag gått igenom alla mina album i jakt efter vilka APS-filmrullar som hör hemma till vilken resa. Har jag hittat massor av gamla kvitton. Även från resor långt innan jag började fara som en jojo mellan Sverige och USA. Ska skanna in dem alla. Tyvärr är många helt bleknade. Men de flesta går det fortfarande att se vad det står på.
Sånt tycker jag är roligt.


Kommentera

Publiceras ej