Fick ett guppanfall i går eftermiddag. Det vill säga att hjärnan känns som om den guppar.
Jag kan inte kalla det för yrsel, för hjärnan snurrar inte och jag trillar inte omkull men det känns som om jag måste ta tag i något. Igår blev det syster som jag förankrade mig vid. Anfallen brukar bara vara några sekunder men igår höll det nog på en minut.
Efter ett guppanfall kommer utmattningen med tryck på hjärnan. Jag försökte kämpa mig med att hålla mig uppe under kvällen men efter nio var trycket så svårt att jag blev tvungen att lägga mig. Då släpper det nästan med en gång. Känns nästan som om det poppar till i hjärnan. Då försvinner ofta utmattningen och det kan vara svårt att somna men lyckades efter någon timma.
Sedan väckte katten mig flera gånger för att kela under natten och vid halv sex för att bli utsläppt på balkongen, men sammanlagt tillbringade jag tolv timmar i sängen, sov kanske tio timmar av dem. Känner mig mycket piggare idag.
Var skönt att inte känna mig helt förstörd när jag vaknade, som jag brukar göra. Normalt känns det som om jag inte sovit en blund under natten när jag vaknar. Måste ligga still en stund för att må bättre.
 
 

Kommentera

Publiceras ej