(null)
Tredje stoppet för dagen blev i Halmstad. 
Här hade jag två timmar att ria mig på. 
(null)
Jag gick först och tittade på statyn 0+0=8 som fanns vid slottet. Såg lite kul ut. Gulligast var att det satt en and i nollan. 
Tyvärr fick jag total soppatorsk i Halmstad. Hage blivit lite yr på det skakiga och ryckiga tåget från Värnamo. 
Jag åt goda hamburgare med sanslöst goda strips. Hade kunnat äta det tredubbla av dem. Mums!
Mest satt jag dock och stirrade tomt. Hade helst velat lägga mig ner men istället gick jag och införskaffade artificiell pigghet på McDonalds. Hjälpte lite. Trött hasade jag mig tillbaka till stationen. 
(null)

 Precis som i Värnamo, där de höll på att sätta upp en massa matstånd inför Värnamodagarna, så var det en massa stohej i Halmstad också. Ett tivoli fyllde staden med åkattraktioner. Det myllrade av insparkandes studenter överallt. 
Glad att åka härifrån. 
(null)

  • Ännu gladare blev jag när jag upptäckte att Halland har samma biljettsystem som Jönköping och jag skulle åka med ett regionaltåg till Göteborg. Jag hade bara åkt med länståg under för förmiddagen och kunnat åka på mitt busskort. Det kunde jag mu fortsätta med. Så istället för 237kr betalade jag nu bara 133kr. 
  • Kommer bara åka med ett SJ-tåg idag. Sträckan Göteborg - Falköping. Tur att jag råkade ladda mitt busskort med för mycket pengar!
  • (null)

     

Kommentera

Publiceras ej