Plast är en styggelse för naturen och det verkar som vår plastförbrukning bara blir större och större.
Jag blir helt knasig av all plast. Jag är mycket för att återvinna och försöker lämna in minsta lilla plastbit. Jag samlar ihop en ICA-kasse full med plast på en vecka. Mitt lilla skafferi fylls med plast på nolltid.
Saker och ting blir bara mer och mer inplastade. 
Våran natur och våra hav fylls av plast som aldrig förstörs. Djur i havet äter plasten i tron på att det är mat och deras magar fylls med eländet och de dör av svält. Det är så hemskt att jag inte vet vad.
Måste lilla pryl verkligen vara förpackad i plast? Dykare har hittat korallrev bygda på berg av plast.
Finns det verkligen inget annat som kan användas? 
Jag försöker att packa varorna i papperskassar men givetvis tvingas jag använda plast här och var. Jag är inte på någotvis en plastnazi eller bättre än någon annan på att samla in plasten och kånka den till återvinningsstationer men jag gör vad jag kan.
Hittar jag skräp, inte bara plast, ute i naturen när jag är ute och går så plockar jag upp den. Vad tänker folk som bara hivar ut saker genom bilrutan? Att saker löses upp i tomma intet bara för att de inte ser skräpet längre?
Tar hand om plast och annat skräp. Vi har bara en planet. Vårda den efter bästa förmåga.
 

Kommentera

Publiceras ej