Pappa ville åka och titta på gravarna i Säby och Linderås och undrade om jag ville följa med. Givetvis ville jag det! Säger aldrig nej till en road trip.
Gravarna är gamla och han ville titta till dem in sista gång innan de eventuellt tas bort.
 
Den senaste som begravts i Säby är Faster Viktoria. Henne kommer jag ihåg och också Farbror Axel som finns i Linderås men de andra dog innan jag föddes. Pappa tyckte inte det fanns någon mening att ha kvar dem längre. Det är ju lite pengar att betala för bara en sten med namn på personer som snart ingen längre kommer ihåg.
När vi var i Linderås passade vi också på att fika på Sveriges Minsta Café. Men deras grej tycks vara smörgåsar, fanns det gott om på menyn, crepes och pajer. För utbudet på fikabrödet var magert och det mesta verkade vara glutenfritt. Var väl sådär gott men med lite dricka gick det ner utan problem. Det lilla fiket är alltid trevligt och hade renoverat upp sin minigolfbana. Här finns även tre små rum att hyra. Vi fick en trevlig liten stund i solen.
Och eftersom familjen Ottosson aldrig tar samma väg hem som dit blev det också en liten rundtur i bygden. För första gången i mitt har jag nu äntligen fått se pyramiden vid Stjäneborgs Slott. Den har jag hört om hela livet men aldrig besökt. Men nu kan jag äntligen pricka av denna udda plats.
Vi stannade även kort till vid Stalpets fina vattenfall och sista stoppet blev hos syster. Där jag hade grejer att hämta.
Vi fick en trevlig eftermiddag far jag och jag. Vi älskar båda att vara ute på små bilresor. Behöver inte vara långt men bara det är ute på vägarna med korta stopp är det roligt.
 
Bästa besöket blev idag i Kapela för att titta på huset där Farbror Axel en gång bodde. Det har stått och förfallet i herrans massa år. Men nu har äntligen någon köpt det och börjat storrenorvera det. Härligt att se! Vi blev båda mycket glada över detta.
 
 

Kommentera

Publiceras ej