Vi, två av mina systerdöttrar och jag, bestämde igår att vi skulle till Gränna och vänna.
Men innan vi ens kommit halvvägs till polkagrisstaden bestämde vi oss för att utöka vår tur till Vadstena. 
Vi intog en god lunch nere i hamnen innan vi tog en tur inne bland polkagrisbagerina och blommorna. Vi handlade lite och vi mös lite lagom innan vi åkte vidare.
Ena systerdottern visste om en lite fin stenstrand halvvägs till Ödeshög. Väl nere för den branta vägen hittade vi en stenig och öde strand. Stunden blev till fotosejour då vi hittade en fin större sten att klättra upp på i strandkanten.
Glada i hågen styrde vi norrut. Bestämde oss för att skippa Vadstena och stanna vid Alvastra Klosterruin. Jag blev jätteglad, där har jag inte varit på minst fyrtio år. Så det var dags för ett nytt besök. Även här blev det en fotosejour. Solen sken vackert ner på ruinen och vi fotade i massor.
Sedan fortsatte vi ner till Ellen Keys Strand. Där har jag aldrig varit. Det ligger långt ner för en brant backe med fantastisk utsikt över Vättern och Hästholmen.
Vi fortsatte hela vägen ner till strandkanten där det fanns en vacker utplats.
Där blev vi sittande en bra stund och tittade på vågonrna och den vackra utsikten. Givetvis blev det en massa fotograferande också. Sedan kände vi oss nöjda och vände kosan hemmåt. 
Det blev en jättetrevlig och rolig eftermiddag. Alltid kul att ge sig ut på en roadtrip.
 

Kommentera

Publiceras ej