Det har varit lite si och så med broderandet ett tag men i helgen har det tagit fart igen.
Här saknat de där dagarna då jag bara sitter och syr och syr och syr.
I dagarna tre har jag inte gjort mycket annat att broderat.
Timmarna har rusat iväg när jag suttit där och fört nålen upp och ner, ner och upp. På datorn har tv-serier susat förbi. Jag lyssnar mer än jag tittar. Ju pratigare serie desto bättre. 
Det är så otroligt avslappnande att sitta och handarbeta. All stress rinner av mig. För det mesta i alla fall. För ibland kan jag få för mig att sy ett broderi på några dagar eller en vecka och syr som en galning. Så inte fallet denna gång. Nu handlar det bara om lugn och ro. Att i lugnt tempo skapa en bild med nål och tråd. Att se tavlan växa fram. Vilket omedvetet gjort att det har gått väldigt fort. Den kommer att bli färdig denna vecka.
Håller på med en tavla om systerdotter och min Gotlandsresa. Eftersom vi också  hann med lite Öland så finns det lite, lite om den ön ockås men det mesta handlar om Gotland. Det gäller att hitta saker som jag kan brodera och som får plats på tavlan. Klarar inte längre att det är för detaljerat, svårt att koncentrera mig då. Men vill inte ha för enkla motiv heller. Det är ett vågspel att hitta rätt bild. Ville egentligen ha med Solliden men för lite plats och för mycket detaljer satte stopp för det.
 
 

Kommentera

Publiceras ej