Jag tror jag blir knasig!
Det luktar kattpink i hallen, toan och kanske i köket. Jag fattar inte vad som hänt. Varför luktar det helt plötsligt? Har katten börjat gå och skvätta på äldredar? 
Det luktar inte hela tiden och inte alltid på samma ställe. Jag kan för mitt liv inte hitta var doften kommer ifrån.
Har tömt lådan som jag ska och den luktar inte så skarpt. Jag har tvättat hall- och badrumsmattorna. Kryper runt på alla fyra i de berörda rummen och sniffar men jag kan inte hitta minsta fläck som stinker som om Winston kissat där. Hittar inga blöta fläckar. Jag drar med fingrarna längs med väggar och golv, men icke.
Jag tror jag blir knasig. Aldrig genom åren jag har haft katt och de är många, har det luktat kattpink så starkt som det gör nu. Han sitter i sin låda så jag förstår inte var doften kommer ifrån.
Vad har hänt?
Hur ska jag bli av med doften?
Måste jag sparka ut katten?
Jag får panik bara av tanken men jag kan inte leva i denna ettrigt skarpa doft.
 
Hjälp!

Kommentera

Publiceras ej