Under lördagskvällen var jag i Missionskyrkan och hjälpte till i köket nder gudstjänsten. Vi serverade kokt korv med roliga korvbröd och lite tillbehör. Det sjöngs psalmer från förr med både kören och de besökande, som fyllde kyrkan. Inför varje så berättades det hur den hade kommit till eller något speciellt minne till just den och den sången. Intressant att höra.
Problemet var bara att när det sedan blev korvservering blev det väldigt stimmigt. Det var fullt med folk i lokalen och då väldigt stimmigt.
Det har jag stora problem med. Får koncentrera mig extremt mycket för att hänga med i allt som händer och vad folk säger. Det tröttar ut mig å det grövsta. Hade vass huvudvärk under söndagsförmiddagen så jag fick lägga mig igen efter frukost. Kände mig ganska så ok efter fikat så jag bestämde mig för att ta en promenad i det vackra vårvädret. När jag kom hem lagade jag mat och efter det var det som om någon hade slagit till mig i huvudet. Stenhårt. Blev akut dålig och tvingades lägga mig direkt. Gick inte att hålla mig uppe då trycket i huvudet blev för svårt. Kändes som om hjärnan skulle explodera. 
Jag domande bort nästan med en gång men någon riktig sömn är det inte. Hade satt på en film för att kunna slappna av och jag hörde vad som hände i den lite då och då men jag var inte helt vid medvetande. En konstig känsla.
Blev liggande i över två timmar innan trycket släppte och jag kunde hasa mig upp. Kände mig dimmig långt efter uppstigningen men hade inga problem med att hålla mig på benen.
När jag får det här hemska trycket i hjärnan är det bara att mer eller mindre kasta mig ner i liggande läge. Har så otroligt svårt att hålla mig uppe. Det känns som om någon kör in ett par fingrar i hjärnan och trycker till hårt. Är helt utamattande. Tack o lov kunde lyckades jag snabbt slappna av. Måste jag hålla mig uppe längre har jag svårare för att domna bort. Liksom ligger då och flåsar innan trycket släpper.
Inte roligt alls!!!
 

Kommentera

Publiceras ej